Sapa - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Astrid&Margot - WaarBenJij.nu Sapa - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Astrid&Margot - WaarBenJij.nu

Sapa

Door: Margot

Blijf op de hoogte en volg Astrid&Margot

23 April 2017 | Vietnam, Sa Pá

Nong Khiaw was het laatste zag ik!! Voelt alweer als lang geleden haha! In het vorige verhaal stond dat we een dag later naar Muang Ngoi zouden vertrekken, maar door wat buikprobleempjes en het niet ver weg kunnen bij de wc, werd dit tripje uiteindelijk 2 dagen uitgesteld. Toen de tijd daar was en we de regen- en onweersbuien wel zat waren, stapten we op een kleine propvolle boot met houten bankjes (waar onze Nederlandse billen niet helemaal op gebouwd zijn) op naar de volgende tussenstop van onze route richting Vietnam. De bergachtige omgeving was prachtig vanaf het water. We hadden veel gehoord over Muang Ngoi, maar aangekomen bij het dorpje viel het toch lichtelijk tegen. De aankomst was alweer volledig ingericht op toeristen. Verderop in het dorpje bleek het wel authentieker en uiteindelijk hebben we 3 heerlijk relaxte dagen aan de Nam Ou rivier gehad, waaronder de paasdagen inclusief eitje tikken ;).
Vervolg naar Muang Khoa, we wilden op tijd zijn om uit te kunnen vogelen wanneer de bus naar Vietnam zou gaan, dus gingen een dagje eerder.. verkeerde keuze, want er is niets, maar dan ook echt niets, te doen in Muang Khoa. We hebben Laos afgesloten met heerlijk eten en een heerlijk rood wijntje, dat we sinds de heenvlucht al niet meer hadden gehad.
De busrit naar Dien Bien Phu was prachtig en daar aangekomen besloten we om toch niet de nachtbus te pakken naar Sapa, maar om wat oorlogshistorie op te doen en een goede nachtrust te pakken.
De busrit bleek het weer volledig waard te zijn om overdag te reizen, want het was weer prachtig door de bergen en tussen de groene rijstvelden. In Sapa hebben we een rijke Tata hotel gezocht met de meest luxe bedden en douche!! Even goed slapen voor we de trekking beginnen.
8 uur 's ochtends moesten we present staan en ontmoette we onze gids Su Linh. Dag 1 was prachtig, super mooie uitzichten over de rijstvelden en leuke paden om te wandelen. We verbleven in een gezellige homestay van de oom en tante van Su. Gezellig samen gekookt en gegeten met de hele familie en nog extra vrienden. We kregen zelfs zelfgemaakte friet als voorgerechtje!!! Dag 2 begon goed na een goeie, warme nacht terwijl het buiten fris was en keihard regende en een ontbijt met pannenkoeken en fruit!!!! De route van vandaag was super glibberig en Astrid is daardoor met 1 voet in de modder van een rijstveld gestapt, oeps. Daarna werd het alleen nog maar lastiger, maar Su was super trots op ons dat we nog een schone kont hadden aan het einde hahaha! Na een hoop regen, mist en modder zitten we nu welverdiend bij een kolenvuurtje na weer een heerlijke maaltijd en de nodige rijstwijn, waar je hier niet onderuit komt.
Dat wordt lekker slapen straks! Welterusten alvast!

• 24 April 2017 - 16:26

Grietje Kaper:

hallo dames,
    jullie stukje weer gelezen ,had nu toch maar een regenjas meegenomen Astrid!!!!
    hier vandaag ook regen . We hopen wel op wat mooi weer met Koningsdag.
    Maar dat feest gaat aan jullie voorbij dit jaar.
    groetjes grietje