Nong Khiaw - Reisverslag uit Ngari, Congo, Democratische Republiek v van Astrid&Margot - WaarBenJij.nu Nong Khiaw - Reisverslag uit Ngari, Congo, Democratische Republiek v van Astrid&Margot - WaarBenJij.nu

Nong Khiaw

Door: Margot

Blijf op de hoogte en volg Astrid&Margot

12 April 2017 | Congo, Democratische Republiek v, Ngari

Oeps, er is alweer een hele hoop gebeurd in de afgelopen 11 dagen! Na Luang Prabang zijn we doorgereisd naar Phonsavan voor the plain of jars. De rit door de bergen er naartoe was alleen al prachtig. In Phonsavan kwam David van het guesthouse ons ophalen van het busstation en daar thuis aangekomen, bleek dat we een super mooi groot huis voor ons alleen hadden! David heeft ons meegenomen naar een heel lekker Indisch restaurant en de volgende dag ook naar the plain of jars en the Piu cave. Zeer indrukwekkend allemaal! De woensdag gingen we weer terug naar Luang Prabang en het voelde echt even als thuis komen bij Andy&Venus!
Donderdag was reisdag naar Luang Namtha, weer 7 uur in de minivan door de bergen. Deze keer hadden we minder geluk met de chauffeur.. wát een malloot!! We moesten ons stevig vasthouden om niet alle kanten op gestuiterd te worden en hebben verschillende "op het nippertje momenten" gehad, doodeng.
Luang Namtha heeft opzich niet zo veel te bieden, maar we gingen uiteraard voor de jungle trekking. We vonden "The hiker" en voelden ons hier het beste bij. Ondertussen hadden we ook 2 matties gevonden die met ons mee wilden doen, wat aanzienlijk scheelde in de kosten! Later meldde nog een Nederlander zich aan en een Australisch koppel. We hadden een super leuke groep en 2 gezellige enthousiaste gidsen, die veel vertelden! We hadden gekozen voor een 3 daagse jungle trekking met 1 overnachting in de jungle en 1 overnachting in een homestay in één van de bergdorpjes. Het was heet en de trekking was zwaar!! Voor mij was het echt super tof en mooi, maar Astrid had iets meer moeite.. het zat haar dan ook niet allemaal helemaal mee. De uitzichten en het eten daarentegen waar helemaal super. Iedere dag lekker verse maaltijd en lekker met de handen eten haha! Geschaafd, bezweet, smerig en op hebben we het toch maar mooi even gedaan!! Heel vet.
Gisteren zijn we doorgereisd naar Nong Khiaw. Bij het zien van dezelfde buschauffeur zagen we de bui al weer hangen, en de rit was net zo hels als, zo niet erger dan, de vorige rit. Gelukkig was de rit niet zo ver als de vorige en was Nong Khiaw bij aankomst een prachtig stadje aan de rivier.
Vanmorgen zijn we om half 4 opgestaan om naar boven te hiken naar een viewpoint om de zonsopkomst te kijken. Met de trekking nog in onze benen was het een pittige klim naar boven (ook nog eens in het donker natuurlijk). Boven gekomen was het uitzicht prachtig, zelfs in het donker al Haha! Langzaam werd het steeds een beetje lichter en mooier. Nu kruipen we nog lekker weer even terug ons bed in en morgen stappen we op de slowboat naar Muang Ngoi.

• 12 April 2017 - 08:09

Felice Schadd:

Super leuk om weer te lezen hoe het met jullie gaat. Door de jungle zal inderdaad zwaar maar heel gaaf geweest zijn. Haha en dan die busrit. En dan die chauffeur ook weer op de terugreis! Maar jullie genieten zo te lezen! Mooi.

Hier naderen we de Paasdagen die nat en fris zullen zijn. Maar de bomen worden allemaal al lekker groen van het blad en de fruitbomen dragen bloesem.

Veel plezier op de slowboat en de reis en groetjes van ons!

• 12 April 2017 - 23:58

Gerard Van Den Akker:

Leuk verhaal,geniet ervan,mooi avontuur,hele belevenis.