Doei Viëtnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Astrid&Margot - WaarBenJij.nu Doei Viëtnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Astrid&Margot - WaarBenJij.nu

Doei Viëtnam

Door: Margot

Blijf op de hoogte en volg Astrid&Margot

17 Mei 2017 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Onze allerlaatste dag in Viëtnam... En deze allerlaatste dag was indrukwekkend dankzij het war museum.
Maaarrrrr... even terug in de tijd, want tussen Hué en nu hebben we nog allerlei leuke dingen gedaan!! Via de prachtige High Van Pass kwamen we aan in Hoi An. Dit stadje heeft een ontzettend leuke sfeer en we vielen ook nog eens met onze neus in de boter, want we kwamen aan op de dag van full moon. Tijdens volle maan in Hoi An zijn alle felle lampen uit en is overal op straat en in de winkels alleen maar warme sfeerverlichting. Dit alles had een prachtig, bijna romantische-film-achtig effect. In Hoi An hebben we ook kleding op maat laten maken. Na een hoop getwijfel, keuzes, nog meer twijfels en 3 pasrondes had ik een mooie groene jurk, een heel mooi jasje en nieuwe leren sandalen. Astrid had dé perfecte groene avondjurk, een mooie blauwe jurk en ook leren sandalen. Goed geslaagd dus!
Vanaf Hoi An gingen we met de nachtbus door naar Dalat. Na een zwaar gebroken nacht kwamen we in een heeeerlijke temperatuur aan in Dalat. Aangekomen bij Cozy Nook Hostel, bleek deze aanbeveling een hele goede! De sfeer was meteen top en de kamers waren heel netjes en gezellig. 's Avonds hebben we lekker krap gedineerd met 35 man in de kleine knusse gezamenlijke woonkamer. Het eten was heerlijk en de mensen die we ontmoet hebben waren super gezellig. Dag 2 deden we een tour langs alle highlights. We hebben krekels gegeten, achter een waterval gestaan, weasel coffee gedronken, the happy bhudda bezocht en zijn naar de zijdefabriek geweest.
Dag 3 was een sightseeing dagje. We hebben een vrolijke bloementuin bezocht, maar hebben ook het trieste beeld van honderden dode vissen in de enorme vijver gezien en de sneue, dunne paarden die staan te wachten op die ene toerist voor een ritje of een foto.
Dag 4 was voor Astrid een relax dagje en voor mij een dagje canyoning. Ik ging abseilen het water is, glijden van een waterval en springen van een 11 meter hoge cliff, topdag!!
Na 4 heerlijke family dinners, 4 topontbijtjes, ontzettend veel leuke mensen en hele lieve hosteleigenaars ging de reis door naar Ho Chi Minh. Ho Chi Minh was dus de laatste stop in Viëtnam, een grote stad met chaotisch verkeer. Gisteravond hebben we onze jurkjes en sandalen uitgeprobeerd naar de skybar in het hoogste gebouw van deze stad. Vandaag hebben we bijna de hele dag rondgelopen in het oorlogsmuseum, we waren beide wel geraakt toen we daar weer naar buiten liepen!
Morgen gaan we door naar land 4, Cambodja!! Nieuwe uitdagingen, nieuwe belevenissen! We hebben er zin in!

• 17 Mei 2017 - 16:46

Loes: