Hanoi inclusief Koningsdag - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Astrid&Margot - WaarBenJij.nu Hanoi inclusief Koningsdag - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Astrid&Margot - WaarBenJij.nu

Hanoi inclusief Koningsdag

Door: Margot

Blijf op de hoogte en volg Astrid&Margot

28 April 2017 | Vietnam, Hanoi

4 dagen Hanoi is prima te doen, wát een leuke, bruisende stad! Met de vele winkeltjes, barretjes, restaurantjes, parken en musea is het prima vertoeven hier.
Dankzij een streetfood tour zijn we meer geïntroduceerd in het Vietnamese kraampjesvoedsel, wat super lekker is! Doordat we rondliepen met een gids kregen we ook verdere inside information over Hanoi en Viëtnam. Het meest speciale dat we gehad hebben tijdens de tour was de eggcoffee. We wisten niet zo goed wat we ons hierbij moesten voorstellen en iedereen had een plaatje in zijn/haar hoofd van een hete kop koffie waar een rauw ei in gebroken werd als een soort gepocheerd ei in koffie. Gelukkig bleek dit allemaal totaal niet waar en kregen we een espresso met een soort custard van gezoete gecondenseerde melk gemengd met een eidooier erop. Het was romig en een beetje zoet en een goede combi met de sterke koffie! Eigenlijk heel lekker moet ik zeggen!
Voor de lunch de volgende dag vonden we een leuk koffietentje waar ze ook eten op de menukaart hadden staan. Toen we dit besteld hadden, kwam na 10 minuten een bezorger met 2 bakjes aanrijden op de scooter en werd ons eten op een bord overgeschept en geserveerd. Super grappige gewaarwording, maar het eten was erg lekker!
Het was de 27e, Koningsdag! Ook in Hanoi gaat dit niet ongemerkt voorbij en was er door een Nederlandse touroperator een feest georganiseerd. Het verzamelpunt vinden was totaal geen probleem, want het zag oranje van de mensen voor de deur! We werden naar een restaurant getaxied waar een uitgebreid diner op ons stond te wachten. Met de nodige hoeveelheid drank was het een zeer gezellig feest met 115 Nederlanders, heerlijk eten en leuke (foute) Nederlandse hitjes. Je raadt het niet, maar dit alles was ook nog eens gratis!!!!! Wat een topfeestje.
Hoewel Hanoi een ontzettend leuke stad is, wordt de drukte op gegeven moment wel weer een beetje té en daarom pakken we morgen de trein naar Ninh Binh.
We hopen dat jullie in Nederland ook allemaal een toffe koningsdag hebben gehad en dat het weer uiteindelijk een beetje meegevallen is!
Liefs van ons!

• 28 April 2017 - 15:05

Margaretha:

Wat bijzonder dat jullie een oerhollands feest, zo ver van huis hebben kunnen vieren!
    Goede reis verder en geniet van al het moois!
    Astrid nog bedankt voor mooie kaart, erg leuk!
    liefs Margaretha

• 30 April 2017 - 13:39

Grietje Kaper:

Hebben jullie toch nog Koningsdag gevierd.
    en leuk om te lezen dat je van een gids veel info hebt gekregen over Hanoi en Vietnam.
    veel plezier in Ninh Binh.
    grietje