Doe de hippie shake @pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Astrid&Margot - WaarBenJij.nu Doe de hippie shake @pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Astrid&Margot - WaarBenJij.nu

Doe de hippie shake @pai

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid&Margot

24 Maart 2017 | Thailand, Chiang Mai

Hallo iedereen!

Ik (Astrid) heb de moed verzameld om mijn eerste reisverslag te typen van onze reis ;)

Chiang mai lieten wij afgelopen zondag achter ons. We werden 's ochtends opgepikt bij ons hostel en begonnen aan de horror weg naar Pai. Deze weg wordt de horror weg genoemd omdat de weg naar Pai maar liefst 376 bochten kent. Mensen die nog nooit wagenziek zijn geweest worden op deze weg wagenziek. En aangezien ik toch wel wat wagenziek ben was dit een spannend vooruitzicht. Met onze plasticzakjes in de hand voor het overgeven stapten wij het busjes in. Het busjes was gevuld met dames en al snel deelde iemand anti wagenziekte pilletjes uit. (Toch nog even snel de merknaam gegoogled voordat ik een pilletje van een wildvreemde doorslikte!) Achteraf was dit niet nodig geweest want, de chauffeur was de meest rustige rijder die wij tot nu toe zijn tegengekomen Thailand!!

In Pai hadden wij geen hostel geboekt, dus wij moesten als aller eerst op zoek naar een slaap plaats. Dit touritische dorp barst uit elkaar van de hostels, hotels en resorts dus heel spannend wil ik het niet noemen. Op internet hadden wij al een hostel gezien met ook bungalows met prachtig uitzicht. Aangekomen bij dit hostel was er plek aanwezig en verhuisde wij naar de rand van het dorp. Wij zijn hier 1 hele nacht gebleven aangezien wij het hostel naast ons er leuker uit vonden zien.

De dinsdag hebben wij een tour gedaan langs de hoogte punten van Pai. 's Ochtends hebben wij de Lod cave bezocht. Zeer indrukwekkend alleen de rond leidende dames konden geen Engels. Na de lunch bezochten wij de hotsprings. Heel lekker gebadderd maar over het algemeen viel het wat tegen. We hadden het groter verwacht. Als laatste bezochten wij de Pai Canyon voor de zonsondergang! Deze prachtige omgeving was heerlijk om even rond te wandelen en prachtige foto's te maken!

Wat opvalt in het dorp zelf is het hoge gehalte van hippie's. De dreadlocks, de drollevanger broek en het aanwezige lichaamshaar (bij man en vrouw) zijn hier goed vertegenwoordigd. Wij voelde ons daardoor niet meteen op ons plek.

De woensdag; wasdag en zwembad dag om op ons budget te letten was het plan. Al snel kwamen wij een bekende tegen (!) Inge. We hadden haar ontmoet met het olifanten wassen. Al kletsend kwamen wij tot de conclusie dat wij overeenstemming hadden in onze plannen. Dus komende week reizen wij met z'n drieën i.p.v. met z'n tweeën. Zij wilde eerst terug naar Chiang mai voor een kookworkshop. Eigenlijk leek dat ons ook wel wat. Via TripAdvisor vonden wij al snel een goede kookworkshop in Pai. Aan het einde van de middag fietste wij langs om ons op te geven. Toen wij wilde betalen bleek er niet veel geld meer in onze portemonnee te zitten. Zelfs niet genoeg om de was te betalen ... De vrouw hoorde dit en voor we het wisten pakte ze wat geld uit het laatje zodat wij onze was konden betalen :)!!!

Donderdag om 8.30 met een lege maag maakten wij kennis met onze kookinstructrice Thom. Met één woord een ge-wel-dige vrouw. Om 10.00 naar de lokale markt en hier werden wij gebombardeerd met informatie over de lokale producten. Na twee uur shoppen en uitleg gingen wij aan de slag om verschillende Thaise curry's te maken. Het eind resultaat was heerlijk (eerder onbeschrijfelijk)!!! Dat was het eerste gerecht. Daarna volgde een stirr fried gerecht en daarna nog soep. Wij hadden verwacht dat het rond 17.00-18.00 wel klaar zou zijn. Nou nee... Pas om 22.30 fietsten wij Buddha'tje rond terug naar het hostel. Voor ons was deze workshop het hoogte punt van onze week in Pai. Vanavond mogen wij opnieuw koken bij Thom en bezoeken wij samen met haar een tempel festival in de buurt.

Zaterdag beginnen wij met onze reis naar Laos, hier hopen wij zondag aan te komen. Op naar land nummer twee :)

• 24 Maart 2017 - 08:47

Felice:

Super leuk om te lezen! Dus met schone kleren heerlijk gekookt en vooral gegeten! Benieuwd naar jullie reis naar Laos! Succes.

• 24 Maart 2017 - 10:45

Grietje :

zie er nu al naar uit wat je voor ons gaat klaar maken in de keuken .
    doei

• 24 Maart 2017 - 11:08

Reinoud:

Kokkie!!!!! Goed onthouden dan kun je pappa nog wat leren

• 24 Maart 2017 - 11:25

Wilma:

Leuk!! Wel de recepten bewaren dames! Ik hou me aanbevolen!

• 24 Maart 2017 - 11:31

Ron:

Kennen ze daar in pai ook het fenomeen doggybag? Kunnen wij over een aantal weken thuis ook genieten van jullie kookkunsten :-P

• 26 Maart 2017 - 12:18

Amy:

Hey backpackers, ik ben net terug van oefening en zit jullie verhalen te lezen....helemaal te gek!!! X