1 april in Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Astrid&Margot - WaarBenJij.nu 1 april in Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Astrid&Margot - WaarBenJij.nu

1 april in Luang Prabang

Door: Margot

Blijf op de hoogte en volg Astrid&Margot

01 April 2017 | Laos, Luang Prabang

Laos!! En alweer een week verder, wat gaat de tijd toch hard! We hebben Thailand achter ons gelaten na een lange rit via een muggige tussenstop in Chiang Mai, een prachtige korte stop bij de white tempel in Chiang Rai en een minder chille overnachting in een smerig hostel in Chiang Khong.
Aangekomen in HuayXai bleek de Gibbon Experience op korte termijn helaas geen optie meer vanwege een fataal ongeluk een paar dagen eerder. We hebben de volgende dag dus maar meteen de slowboat richting Luang Prabang genomen. Wat een prachtige tocht over de grote Mekong! Langs de oever zagen we zwarte en roze buffels, koeien, geitjes, wijntjes, olifanten, werkende mensen en vooral heel veel spelende kinderen. De boot maakte na 6 uur een tussenstop in Pak Beng, waar de kade vol stond met mensen die ons slaapplekken aanboden en kinderen die ons eten probeerden af te pakken. Samen met twee Groningse jongens zijn we verderop in de straat gaan kijken naar goedkopere slaapplekken. Met z'n 4en zijn we toen gezellig gaan eten! Toen op tijd gaan slapen, want de volgende ochtend gold, wie het eerst komt heeft de beste plek. Lieten wij die volgende ochtend nou net de eersten zijn!! Haha!
De tweede dag was weer net zo prachtig qua omgeving, de sfeer op de boot was helaas alleen wat meer zuipen, roken en anderen opzadelen met je muziek..
Aangekomen in Luang Prabang moesten we met een tuk tuk richting centrum waar voor ons de Laotiaanse toon even werd gezet. De LAK (Laotiaanse kip, munteenheid) gaat met grote getallen en veel nullen, ze probeerden standaard bij iedereen een 0 te weinig terug te geven en als je er wat van zei, pakten ze het briefje meteen terug en wisselden ze het om voor de goeie.. heel irritant.
In het centrum liepen we richting het hostel dat we online hadden gezien, maar deze zat al helemaal vol. De buren stonden ook goed aangeschreven, dus zijn we daar maar even gaan kijken. Lekker luxe voor 1 nachtje dachten we, is ook wel eens fijn!! Ondertussen zijn we 5 dagen verder en zitten we nog steeds lekker luxe te doen Haha! Het ontbijt en de bedden zijn hier echt geweldig. De eigenaren spreken goed Engels, wat het ook heel leuk maakt, want nu kunnen we veel vragen stellen over Laos.
Deze week hebben we de Kuang Si waterfalls bezocht, super mooi!! Met een ietwat ingewikkelde klim helemaal naar boven, was de verfrissende duik bij benedenkomst meer dan welkom.
Vanmorgen zijn we bij de organic ricefarm geweest waar we het proces van rijst verbouwen en verwerken tot het bereiden en opeten hebben mogen zien en meedoen. We hebben tot onze knieën in de modder gestaan, rijst geplant, geploegd met een buffel, de rijstkorrels losgeslagen en gesorteerd en een heerlijke lunch gehad met allerlei kookknutsels van sticky rice.
Het leukste van vandaag was toch wel onze zeer geslaagde 1 april grap (Sorry allemaal voor wie er ingestonken is). We vertelden dat Astrid tijd voor zichzelf nodig had en dat we vanaf volgende week zouden opsplitsen en voorlopig alleen verder zouden gaan, we hebben ons kapot gelachen om de geweldige reacties!!
Stiekem gaan we maandag gewoon weer lekker door naar de volgende plek, SAMEN! Haha. En dan hopen we jullie volgende week weer vam allerlei leuke avonturen op de hoogte te brengen!!

• 02 April 2017 - 16:23

Dick En Wout:

Hallo dames. Bij het lezen vanjullie verslag worden we helemaal jaloers. Wij zijn ook in luan P. geweest een plek om nooit te vergeten. Veel plezier bij het vervolg van Julie reis. Groetjes

• 03 April 2017 - 08:21

Loes:

Boeven dat jullie zijn haha! Ik ga alvast nadenken over een goede 1 april grap voor volgend jaar :p leuk om even te bellen gowie! Geniet van jullie mooie reis samen haha xx