Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Astrid&Margot - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Astrid&Margot - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Margot

Blijf op de hoogte en volg Astrid&Margot

18 Maart 2017 | Thailand, Chiang Mai

Jaaa nieuwigheid!
Na lekker niksen en snorkelen (super mooie vissen) op Koh Lanta, hebben we de gezellige hostelgenoten achter ons gelaten en zijn we ondertussen alweer 2 dagen in Chiang Mai. Na een ietwat spannende vlucht vanaf Krabi (het onweerde) kwamen we donderdagavond save&sound aan in het noorden. We werden heel open ontvangen in ons hostel en kregen een mooie kamer toegewezen. Vrijdag zijn we richting het oude centrum gelopen op zoek naar een taxi om naar Wat don suthep te gaan, de temple on the hill noemen ze hem ook wel. Wat is het Thaise woord voor tempel. We waren even bij de verkeerde taxi, die ons voor veel geld wel even privé op en neer wilde brengen. Ja vriend, dat snap ik.. maar wij zoeken een ander. Dus lief glimlachen en Kabkoenka zeggen, daar lossen ze hier alles mee op, en doorlopen. Uiteindelijk na veel vragen kwamen we bij de goeie en moesten we even wachten tot we genoeg mensen hadden om de taxi te vullen. Na een bochtige bergrit met hoge snelheid kwamen we bij de tempel aan. Mooie tempel, maar door de drukte, het compleet ingericht zijn op toeristen en een wazig uitzicht viel het toch een beetje tegen deze must see. De tempel die we die ochtend hadden bekeken bleek achteraf veel indrukwekkender.
's Avonds hebben we heerlijk gegeten bij the pink house garden. We raakten aan de klets met de eigenaresse en haar Finse man. Een ontzettend leuke en interessante avond!
Vandaag zijn we erg vroeg opgestaan, want we zijn bij the Elephant family sanctuary geweest. Wat een mooie, imposante beesten zeg! De tourgide vond zichzelf nogal grappig (wij totaal niet), dit was het enige minpuntje. We hebben de olifanten pompoen gevoerd, een modderbad gegeven en gewassen in de rivier. Daarna kregen we daar een heerlijke lunch met allerlei Thaise gerechten.
Terug bij het hostel hebben we even gechilled en hebben de modder uit ons haar gewassen. Daarna zijn we naar de saturday night market gegaan, suuuper groot!!!! Vooral eten en souvenirs, de eersten zijn al binnen hihi. Het is nu half 10 en we zijn helemaal op!
Welterusten alvast allemaal!
Morgen reizen wij door naar Pai.

PS Ik weet niet waarom waarbenjij.nu vindt dat we in China zijn, maar ik krijg het niet aangepast.
PPS Leuk om te lezen dat jullie ons volgen op reis!

• 18 Maart 2017 - 16:27

Felice:

Leuk om weer te lezen wat jullie allemaal mee maken! Super! En onwijs leuk de foto's van het badderen met olifanten. Lijkt me zoooo gaaf om mee te maken. Maar een mens kan niet alles hebben! Enjoy! En mij lijkt het eten daar lekkerder dan de piepers en groenten hier!

• 18 Maart 2017 - 18:40

Mirthe: